Trädgårdsmästarn

ja nästan iaf.. man får ju göra det bästa av situationen när man bor i en etta..
 
Visste ni förresten att det bor en liten trädgårdsmästare inom mig? Det gör det iaf!
 
Här har ni utbudet a'la julis hem:
 
 
- jordgubbar
- gräslök
- timjan
- citrontimjan
- apelsintimjan
- persilja
- citronmeliss
- basilika 
... kommer säkert utökas framöver (sa jag att balkongen är stoor? massa plats för grönt å sånt).
 
Jag älskar färska örter och kryddor! Det finns så mycket smarrigt man kan göra med dem. Allt från dippsåser, kryddsmör, marinader och annat gott.
 
Idag slängde jag till exempel ihop en supersnabb och enkel kyckling- och kalkonomelett med grönsaker kryddad med citrontimjan - hur gott!?
 
Är också sugen på grillad kyckling (haha har jag inte fått nog av kyckling? nej då..) med en enkel krämig basilikakräm! Får bli nästa!
 
Dagens julia
 
 
Ska strax kila iväg för några timmars kvällsjobb på SATS.
 
Ha en mysig eftermiddag fina<3
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

juliabrinkman.blogg.se

Fitness och hälsa

RSS 2.0