Aussie: Packing list

Packa, packa och packa - hur mycket velade man inte gällande packningen då?
 
Har fått frågan om jag inte kan skriva lite angående packningen inför Aussie - och visst kan jag det (eftersom jag är så snäll och skriver om allt som efterfrågas)! ;)
 
Här har ni min packning.. hahah packning för ett år (!?) framöver!
 
 
Iaf, det är inte komplicerat! TA BARA MED SÅ LITE SOM MÖJLIGT!
 
Jag hade med mig ett x antal shorts och linnen, blusar och klänningar. Har de kommit till användning - Nej!
 
Kan ju säga att klädstilen är helt annorlunda här, och så är det ju kul att köpa nytt ;) Ska försöka få ihop lite bra punkter: 
  • Satsa på mer träningskläder än vardagliga kläder (du lever i träningskläderna)
  • Ta med bra träningsskor (eller köp på plats, finns mkt att välja på). Jag skulle rekommendera att ha 2 par..
  • Dator, mobil etc..
  • Bra väska att ha varje dag till skolan, helst nån form av ryggsäck för att jämna ut belastningen
  • Ett par hoodisar, behövs till vintern, kanske nån underställströja?
  • Nått par mjukisar, kanske att flyga i?
  • Själv har jag använt jeans 1(?!?!?) gång och det var en plåga.. skönare med träningskläder ;)
  • Kan säga att i princip ALLT jag använder har jag köpt här!
  • Jag hade med mig en neckkudde i tempurmaterial till flygresan - den var guld värd!
  • hade med mig en tavla på det som betyder mest för mig, det ångrar jag inte! Gör sig väldigt bra i mitt annars väldigt opersonliga rum ;)
  • Ta med lite kort på familj och vänner, kan vara kul att piffa till väggarna med
  • Nån party outfit kan komma till användning ;)
  • Hade med mig ett par mysiga sockor, även de har använts flitigt de kalla kvällarna
  • Ett litet sykit ;)
SÅ - ta med så lite som möjligt... Ingen superguide här men lite tips iaf :)
 
Kram Julia<3
 
Mandy
2014-10-16 @ 09:11:05

HEJ JULIA!! Jag har inte hunnit hänga med i din blogg riktigt så jag vet inte hur ditt liv ser ut just nu. Men när ska du komma hem? Vad är dina planer härnäst? Vad var det för utbildning du gick i Aussie? :)

Svar: Hej Mandy!! Jag har precis bokat flyg nu, kommer hem den 7e januari! Har redan börjat söka lite jobb, mest inom min universitetsutbildning, och tanken är att jobba som PT vid sidan av :) Planen är att bo i norrpan :) Jag pluggar till PT här i Aussie. :) Kramar!
Julia Brinkman

Åsa
2015-01-20 @ 19:35:57
URL: http://fitnessadventure.blogg.se

Hej! Bra sista-minuten vad ska jag ta med eller inte ta med när jag flyttar :) Ska gå samma utbildning som du gjort och börjar om typ 1 vecka :) Hittade just din blogg!

Svar: Hej Åsa!
Vad kul att du har hittat in till min blogg :) Och shit vad kul att du ska till aussie, året där var underbart :) Här gärna av dig med funderingar :)

Kram
Julia Brinkman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

juliabrinkman.blogg.se

Fitness och hälsa

RSS 2.0